Followers

Tuesday, July 19, 2011

Misi tercapai

Assalammualaikum :))
Tak jawab dosa, kalau jawab sayang :)


Ok. kawan2 tau kan cuti sem ni aku baru nak dftr lesen kete . ade pe hal ! lek ah, baru skrg nak amik ? org lain dah lama dah ade P . kau baru nak ade ? ni la mungkin antara kata2 pedas drpd org kat luar sana yg akan pandang rendah org mcm aku . ala. biau ah ! sibok je hal aku pahal . hihihi . ok, emo sikit.
So, sebelum tuh, nak cerita sikit ye . al-kisahnya, sebenarnya da seminggu uncle Lim a.k.a cikgu memandu aku tuh la kan, dia x panggil aku dtg belajo, so aku pun diam kan jela. so semalam hari isnin kan, aku call la ty dia pagi tu jadi tak nak belajo . die kata jadi n esok nak test jpj . makk aihh korg bayangkan jiwa aku time tuh, ternganga mulut aku, terdiam seketika . pehh ! uncle gler ni ( tak pasal2 aku panggil die gler) haha, nak bg surprise kat aku tak agak2 ! aku rasa sakit hati jela. ish . x senang duduk aku dibuatnya . so isnin tu g la belajo cam biasa, die ajar semua la, so aku rasa ade sikit confident .
Then, tiba la hari ni, detik2 yg dinanti .(cehh mcm nak amik test pe ntah) huhu, bgn pagi seawal 7 pagi, mmg tiba2 rasa pagi ni tak sihat semcam jer, rasa cam pusing2 pale ni. aduhh ! spoil mood la. xpe, ku gagahkan jua diri ni untuk pagi tuh .
So, sampai2 je tgk angka giliran , no bertuah beb - 28 . tunggu turn , so aku dah pass untuk bukit (sekali je, cehhh *riak* jap) haha, parking dan 3 penjuru . buat dgn hati2 , sopan santun mengikut tertib . hihihi . tp, rasanya aku paling risau yg on the road ni . cuak ah kalau dapat jpj yg tak berhati perut. tetttttt. hihi . xdela, main2 jer . kuang3.
so, tiba giliran . sebelum tu mmg doa ah taknak jpj perempuan kan. sbb budak2 yg amik test tu pun semua ckp benda yg sama. mintak2 dpt jpj lelaki . tp same je laki or perempuan sume nak muka masam2 jer. hish , seram ! ;p
Then, bila tiba aku, ohhh alamak ! ciss, mmg jpj perempuan beb . tapi, tapi.. tapi, rezeki Allah, tiba2 jpj tu nak g minum jap, aku pun tggu la kete yg lain. hihi. Alhamdulillah, lelaki beb .
ahahha ! tapi, siyes mcm muka garang ah mcm harimau . muka jela nmpak garang tp sebenarnya orgnya tak lah cenggitu . hehe. berikut ade rakam sikit perbualan antara kami dlm kete sepanjang perjalanan (poyo) . oopps lupe nak ckp dpt jalan A ! ;p


Mula2 masuk kete , aku pun "Assalammualaikum"..jpj tuh diam je. aku pun diam .
Bila nak sampai selekoh nak belok, die pun bersuara .. ehemmm ..

Jpj : kalau mcm ni la gaya awk belok, alamatnya awk dah tak lama dah . dah boleh buat tiang dua. tau tak tiang dua tu pe?
aku : xtau. (sambil senyum2 kambing)
Jpj : batu nisan la.
aku : ohhhh. hehe (ketawa)
Jpj : Kan dah belajar memandu, buat la cara dah pandai ..
aku : ok2, sy buat pandai2 la ni ..

2-3 minit lepas tuh ..

Jpj : ni umur berapa ni ?
aku : 20 .
Jpj : belajar kat mane ?
aku : ukm, bangi .
Jpj : ohh. saya kene borak2, klau tak saya mengantuk .
aku : ye. btol2. bagus2, saya suka, sbb nnt xde la saya stress.
Jpj : (ketawa) .. amik course ape?
aku : biokimia .

mula lah die ty pasal course tuh . nnt keje kat mane? skop tak luas la pe lah. *hihik*

Jpj : kalau dah lulus ni nak beli kete ke?
aku : tak la. xde duit .
Jpj : bukan xde duit, tak cukup duit la .

mulalah die ty dompet aku ade duit tak? berapa hengget ?? *hihik*

masa tgh syok drive ,
aku : encik ade berapa org anak ? (sempat lagi)
jpj : anak ?? yg mane? bini pertama ke yg kedua ? (die ketawa)
aku : hahahahahhaha . ohhh, poligami ! (tak boleh bla)

sampai dah belok selekoh, ade lori besau lak kat depan tuh. ok gabra . huh ! kat situ kene hentam lagi dgn jpj. pe lagi sikitt lagi die nak marah . hahah .
aku buat muka cool, muka tak bersalah .

Jpj : awk jgn kasi sy marah lagi .
aku : ala, ok2 tak buat lagi .
Jpj : sy bg fail je kang .
aku : ok2, mintak ampun.
Jpj : bukan mintak ampun, tapi ya ampun .
aku : (ketawa)

dah nak sampai tuh ,

Jpj : awk ni makan la byk sikit.
aku : dah makan byk dah tp tak gemuk jugak.
Jpj : ye ? ntah2 awk ni bela hantu raya tak ?
aku : mane de saya bela hantu2 ni .
Jpj : mcm dalam cter flat 3A tuh, da tgk lom ?
aku : belom lagi .
Jpj : wayang jom .
aku : haa? hehe. (ketawa).

tamat la sesi on the road. jgn lupa ucap terima kasih. hihik .
so, lulus lah u olls ! hahahah! yeay yeay yeay !
I lap u la jpj ! hensem sebenarnya tp tuh la muka garang, mcm aku.
tp kalau nak tau, aku control ayu jer. hakhakhak. yela kalau dah gabra, tentula muka aku super duper masam beb ! ntah2 dah fail kot. hihik. naseb baikkkkk.. fuhh ! lega .

tapi, tggu results kuar tuh 2 jam beb ! aku btol2 dah tak larat sgt lah rasa nak pengsan dgn cuaca yg panas lagi. aduuuhhh...
Tapi, at least aku balik dgn happy nyer ! Paling best takyah repeat test lagi ! yahoo!
Alhamdulillah :) :) :)

No comments: