Followers

Monday, December 5, 2011

Review Movies :)



Assalammualaikum w.b.t :)

Hai . seperti yg sedia maklum, weekend lepas minggu yg bersuka ria ! yeay !!! is movie time ! ape lagi . bila dpt je weekend yg free , kita jangan sia-sia kan . ye tak ?
so . hari sabtu lepas, kami pun merancang utk ke MidValley sbb dah tak tahan sgt nak tgk movie 'Breaking Dawn' dgn 'Ombak rindu' .
So. hari sabtu tu kami telah bertapak ke MidValley . hee. kami sampai dalam pukul 2 lebih . tiket pukul 3.40 . pagi tu kami telah menapak sejauh 10 batu (poyo) haha ke jalan TAR semata-mata nak cari baju utk perform masa festival nanti . huh jauh kan ? pehh sanggup , sbb xtau mana nak cari lagii dah . hee.

Jadi . ni adalah review aku utk filem Breaking dawn .



tu dia.. ok. utk pengetahuan , masa movie twilight , new moon dgn eclipse dulu, aku tak berpeluang pun nak tgk kat pawagam . sbb? tak tau. haha. mungkin masa tu takde sape mengajak kot . dan aku pula xde lah fanatik sgt pun . so aku just layan cerita2 ni kat CD atau aku amik dari kawan aku je. haaa. at least aku layan gak kan cerita ni . Then, masa dah tgk sampai eclipse, rasa mcm makin teruja lak nak tau sambungan dia . Tapi, aku tak baca pun buku twilight the series ni . ntahh . mungkin aku cam x minat sgt nak baca novel omputih . erkk.
tapi yg penting aku layan cerita cenggini . kan ?
so, bila breaking dawn ni dah keluar wayang, member2 semua dok tanya bila nak tgk bila nak tgk ? aku pun join la bila nak tgk bila nak tgk ni kan . haaa.
pastu kemain rancang , selalu clash dgn benda lain . pastu jadi sedih sbb xtau bila masa yg sesuai . sbb busy sgt. ok.
so, lepas dah seminggguu movie ni keluar, barulah weekend ni ktorg dapat jugak tgk akhirnya .
cerita dia menarik . tp kawan aku cakap baca buku lagi best .
of course lah kan, mana2 cerita yg adaptasi dari novel pun mmg semua akn ckp buku lagi best . yela . btol la tu . tp sbb aku x baca buku , then aku cakap lah yg ni best ! haha.
urm , aku bg 4/5. sbb kan ade part aku tak faham . HAHA. boooo ..
tp overall is best . tak tipu lah weh . sape yg tak teruja tgk edward cullen dgn bella tu ?
dorg tu sweet sgt ok . huh.
nak tau tak, ade scene yg buat aku bergenang airmata. bukan takat bergenang la kan tp mmg dah main lap lap dgn tudung dah . HAHA. ngok ngek .
org lain tgk tak sedih pun aku yg beriye.. haha
part tu adalah part yg bila bella mati bila baby dalam kandungan tu nak keluar dari perut dia. omg! sakitt glerrr koott wehh ! dia mcm mati mengejut kot . terkejut aku . huh.
scene yg lain mcm menunjukkan jalan cerita dorg nak kahwin, then dorg g honey moon, then dpt tahu bella pregnant, pastu baby tu akan memudaratkan bella.
tuh jela keseluruhan jalan cerita . yg lain pasal Jacob . oh aku rasa aku dah mula sukakan jacob sbb tiba2 je die nampak handsome. hehe .
Jacob sgt protective sbb dia pun sayangkan bella tu . urm sedih . =(
pastu bila baby tu dah lahir , bella pun mati . omg the baby is so cute !! cute gler !
argghhhh. rasa nak cubit cubit je! heehe.
tp last nanti bella akan jadi vampire sbb edward dah ngap dia ! haaha. ok.
tggu breaking dawn part 2 lak nnt !


Review Ombak Rindu



well. sebelum korg buat keputusan nak tgk cerita ombak rindu ni kan . aku nak ty korg layan tak cerita lagenda budak setan ? korg sedih+nangis tak ?
hurm. maksud aku xdelah nangis gler gler tp setakat bergenang lah .
ok. masa aku tgk cerita LBS ni dari kawan aku, mmg aku ni ketinggalan lah kan, tgk sorg2, feel sorg2, then nangis sorg2. kalau andai kata cerita LBS ni pun dah boleh buat korg nangis tersedu-sedu, then korg mmg patut tgk cerita Ombak Rindu ni . Serius.
ok. masa aku tgh fokus tgk, ade jugak scene2 yg boleh buat kita tergelak. yg mana aku rasa aku dah lupa lah . tp mmg ada lah kan. hehe.
tp secara overall, byk scene dia yg boleh membuatkan aku menangis. serius weh. tak tipu . aku kat dalam tu menangis tak berhenti mcm org hilang anak . (ok tipu) ;p
Mengisahkan kisah percintaan Izah dgn Haris yg byk dugaan , campur tangan keluarga, dan lain lain . tp korg serius aku sedih bila tgk dalam cerita ni Aaron Aziz byk kali menangis kot . ahhh tak tahan tgk lelaki hensem menangis . wiwiitttt.. :D
Izah dgn Haris sgt romantik dan sweet . mereka bagaikan loving couple forever. :)
urm. aku bg 5/5 sbb xtau mcm mana nak cakap tahap best tu dan sedih .
tp ade je yg heartstone g tgk cerita tu and dah tentulah dorg xde feel sbb mmg dorg hati batu kan. dah pastu nak kutuk kutuk cakap x best la, x sedih la.. puihhhhh !
kalau rasa diri tuh otai ke gangster ke, hati kering ke basah ke dah korg jangan tgk !
ni nak marah ni . HAHA.
Sgt teruja bila Haris tu kan die sgt sayang kat Izah tu , haishhhhhh... jelesnye. hee.

so . korgg dah tgk ?? hee. Pegilah tgk ! huhuh .




p/s : nak tau kenapa aku mudah menangis ? sbb aku mudah touching mudah sensitif . mudah terasa . haaaaaaaa.. kan kan kan . hee. peace . :)










No comments: