Followers

Saturday, August 28, 2010

Gler Kentang!!

Salam semua buat pembaca2 yg disayangi..huhu
ok. post kali nie nk cerite pasal trip aku pada tanggal 28 ogos 2010 jam 12 tgh hari sehingga 12 tgh mlm~ ape aku da buat sehari suntuk tuh??
haaa! ni cheq nk habaq!
sepatutnyer la tarikh keramat ni aku nk jumpe kwn2 gler kamcing aku yg kat upm tuh! aku da excited da nie, tibe2 mlm tuh ade la hamba Allah ni msg aku ckp xjadi...hmm! nk mrh pun ade.
Tp pe nk buat, redho jela..mcm biase pagi tuh aku bangun lambt. kira2 jam dlm kol 11.15, *ring*
ade lak call masok..(sape lak yg call aku pg2 buta ni, kacaw tdo jer).. sekali yg call tu member ukm merangkap member mrsm ngn matrik yg same2 konon nk kuar pada hr ini.
Die ajak kuar! huhu~ dlm fikiran mmg melonjak kegembiraan tp fikir2 aku lom mandi ape sumer, cam kesian lak dorg nk tggu aku..tp aku siap kejap jer...setengah jam cukup!!!
ok. kami mulakan perjalanan dr bus stop UKM, nk tggu bas 6K g KTM UKM...tggu adalah dlm 15minit br bas sampai~
ringkasan perjalanan,tempat2 serta stesen2 yg aku 'drop by' adalah seperti berikut :

""UKM--Bandar Tasik Selatan--KL Sentral--Bandaraya--Sogo--Jalan TAR--Masjid Jamek--KLCC--KL Sentral--UKM""

itu adalah ringkasan, penat la aku nk cter satu2!!..hehe

ok. peristiwa2 atau pengalaman nk share nie...
klw korg nk g jalan TAR tuh, haish kenela ade sifat2 atau sikap bertolak ansur, sabar, dan tabah mengharungi perjalanan di situ ye kawan2...
al maklumlah, tempat yg paling SOSAK penah aku pegi weh. siyes!!!!
tp, baju2 raya, tudung2 mmg byk lawa2 kat situ..harga???? teeeeettt...murah la klw nk banding harga2 kat MID atau KLCC tuh!! haha..tp sebenarnya lebih kurang jer...haha
da nama pon KL, orang kaya jer ley shopping lebih2...org macam aku ni standard pasar malam jer...tp pasar malam pon barang boleh tahan lg der!!! (jgn pndg rendah)..huhu ;pp
dalam SOSAK2 tuh, dapat jugak la aku beli sepasang baju raya dan tudung raya..yeay!!

urm..ok pastu ktorg decide nak berbuka puasa kat KLCC!! wow! hebat bunyi~ haha.poyo!
pastu jalan2 shopping cr kasut x jumpe2 yg berkenan di hati..haish~punye la besor KLCC tuh, satu pun xmenarik perhatian aku! nk jugak balik melaka cari...huhu.
ok la...layan~ masa makin cemburu kat ktorg, dalam pkl 9.30 lebih, ktorg pun balik....

okey! ni nk cter kat dalam KTM lak waktu tuh aku naik kat KL Sentral nk balik UKM, mase kat KL Sntral, mmg lengang, xde org,...tp ktorg tetap xdpt seat!..?????pelik2..huhu
sekali...........
masa sampai kat stesen Mid Valley.........,,,,
DUSH!~~~~
BerjuTA-JuTA manusia2 lelaki dan perempuan BerPUSU-pusu masuk dlm KTM!!!
Macam Sardin!!
die tolak aku, aku tolak die balik!!! haha...begitula....
yang aku kelakar member aku sorg nie da hbs semua die mencarut2 bile laki2 itu menghimpit2 beliau, aku pun kene gak!!! sabar jela der......huuhu

kisah couple dalm KTM??????
haish~~~!! malas la nk cter...kang xtdo lak aku jap lg..huuhu..faham2 sendiri la korg....;p

tepat jam 11..kami sampai UKM(stesen)..lom sampai dalam UKM lg, tggu teksi2 ni haa da bp minit,,...xreti2 nk berhenti, adoiiii...sabar lagi!
xlama pas tu, naseb baek ade sebiji nie...lega sikit....

akhirnya...kol 12 tgh malam la aku dgn penat dan selamatnya sampai BILIK aku...hehe

itu saja la aku nk cter kali nie!!!!
selamat malam!!!!
daaa~


No comments: