Followers

Thursday, August 25, 2011

Cerita disebalik kuih

Assalammualaikum w.b.t :)

Alhamdulillah . masih diberi peluang untuk menaip entri :) ok, kpd mereka-mereka yg ada friend dgn aku kat pesbook kan, kelmarin aku terexcited sehingga terupdated status di pesbook . sila klik sini . so, dah kata nak sambung cerita kat blog, jadi mesti dan harus ditunaikan ! hikhik .
hari tu kan, (kelmarin) pagi-pagi setelah berpulun-pulun habisan membuat kuih tart gulung nenas ? ehh korgg ni tau tak kuih ni ? femes tau. ibu aku buat je sedap, tempat lain boleh blah . haha. kejam kan . lantak ah . then, al-kisahnya untuk nak buat gulung2 tu kene pakai acuan dia la, so, die memerlukan tenaga untuk menekan acuan tersebut . bila sampai kat tgn aku, aku tekan dgn sekuat hati sepenuh perasaan, sampai boleh nampak dgn mata kasar tgn aku yg menggigil ni . ini serius ! *wink wink* . so, serta merta ditegur oleh ibu tercinta . " eh kak, knp tekan kuat-kuat sampai menggigil ni, ibu buat lembut-lembut je ? risau ibu tgk " . aku tersentak . rupanya diriku sedang diperhatikan . heh .pastu jawab " eh . ntah la, kalau tak tekan kuat-kuat, mana nak keluar tepungnya , lagipun akak mmg dah biasa tekan kuat2, menulis pun nak tekan kuat-kuat pen tu, apetah lagi benda ala ni" . heh . menjawab . menjawab . haha . ibu pun sengih sengih jela. faham benor ye tak perangai anak dara die ni . kuikuikui . dalam petang jugak la baru siap kuih tart tu . masa tu , hadoiiiiii ! sakit siot tangan aku ni . merah2, gilak ah .
petang tu jugak, aku ckp kat my mother nak buat kuih sarang semut lak . pastu, die dgn selamber je ckp, "kuih sarang semut xde dalam senarai la tahun ni". owh . hancur luluh hatiku ! hehe . tapi. petang tu masa ibu aku tgh lena dibuai mimpi kejap , aku curi-curi g dapur , *hei bukan nak curi makan tau* hakhakhak . aku g amik resepi sarang semut tuh, ape lagi dgn segera aku membancuh adunan . haha. eleh. senang je pun nak buat . masa buat tu , ya Allah . betapa ganas+kasar nye aku buat keje . berterabur tepung2, gula dan segala bahan2 atas meje . belum lagi masa nak uli tepung tu, aku dgn rakusnya menguli sehingga bersepah satu meja . dalam hati menyumpah-nyumpah , 'alahai diana, tolong la lembut sikit' *nasihat diri sendiri* :DD
pastu , dush ! terasa bahuku ditepuk-tepuk dgn lembutnya . hahaha. alamak ibuuuu!!! lariiiiii!!!
*giler kau nak lari* hehe. aku buat muka sengih mintak simpati je . pastu die bising ah bersepah anak dara buat keje . hahahahahhahhahahaha..
jeng jeng ! adunan da siap, malam tu baru parut2 bagai . dan ianya mengambil masa sejam setengah non-stop bebeyh ! pastu terus ZzzzzZZzzzzZZZzzz ...

dahhhhhh..tuh la ceritanya . ahhhaks! bengong kan aku ? :DD

p/s : sorry sbb baru hari ni nak update sbb kelmarin dah penat sgt malam tu tak larat nak hadap lappy, semalam plak sibok tolong ibu buat rendang ayam *aku dah raya dulu* eheh, sbb nak berbuka kat rumah atuk . ala. rumah atuk dekat je, setengah jam smpai . hikhik .
lagi satu , korrgg klik ke link atas tu ? ape yg keluar kat window tu ? HAHAHHAHAHAHHAA.
ok, jgn salahkan aku. sbb aku malas nak delete . dah kata kan hari tu . hikhik. #okbai

No comments: