Followers

Thursday, August 18, 2011

Nak jadi matang boleh tak ? :D

Assalammualaikum w.b.t :)

Alohaaaaa~~~ haaaa...terkejut tak? terkejut tak? yeay ! akhirnya setelah lama tersimpan kemas hasrat di hati nak tukar design blog ni . kalau sebelum ni tak guna template blogger , sbb xtau la sbb sblm ni selalu guna background yg cantik2 tu mcm 'thecutestblogontheblock' ataupun 'scrappinblogs' . so . automatik template die bertukar . tp bila dah lama mesti la rasa bosan , blog ni pun muda lagi baru setahun jagung . Yg leceh, kalau nak guna template blogger , habis semua gadget2 yg aku bubuh berterabur ! so, mungkin masa tu mood nak renovate belum dtg, dah tu dgn busy nye kan . so, cuti dah 4 bulan lebih , nak masuk hujung penghabisan cuti baru rasa berkobar-kobar. itupun sbb tgk kawan2 lain sibok nak tukar wajah blog mereka. *hikhik* . hai sibok jer aku ni . haha . Jadi, mula langkah dgn meminta tolong bestie aku ni anisah sani untuk buatkan aku header yg comel2 tapi simple ! sila2 lah kunjung blog dia :) *actually nak2 sama mcm die punye* . sori la kawan, bukan niat nak copy paste tp kan aku ni kau tau2 jela, buta seni buta IT , semua nyer la sng ckp . dulu masa sekolah tak minat seni, ni la jadi nya . hehe .

So, bila header dah siap , byk jugak la die buat . design yg sama, cuma berlainan kaler . jadi , aku pilih2 la. so tertarik dgn yg kat ats ni . mula2 tu aku try letak header ni without tukar template, maksudnya aku just pakai background yg sama. hasilnya , x sedap mata memandang . so, aku decide nak tukar semua . jadi aku pakai template blogger . nak jadikan dia sebati . haha . *mcmbuatkuihlak* .
jadi bila dah pakai template blogger, byk nak kene alter . jadi aku pun remove lah segala widget-widget yg comel-comel tu . aku pun remove gambar2 sbb kalau boleh nak jadikan blog ni se simple yg boleh ! taknak crowded-crowded, berbulu-bulu, gantung sana gantung sini . taknak !
tapi yg ni pun tak cukup simple lagi ni. ade kurang lagi . tu yg mintak nasihat pakar tu . tggu mereka komen , then baru tgk la cane ape yg nak kene add/remove lagi . *macamnakremovefriendrequest* .

Tajuk entri nak jadi matang mcm xde kene mengena . Nak tulis perasmian blog baru mcm tiru bulat2 org punye lak . hihi . sebenarnya mmg nak jadi matang . Gaya kan melambangkan peribadi . tp serius , aku tgk hasil ni pun still mcm childish . ape2 yg aku design sume nak kaler-kaler . Seolah-olah putih+hitam tu nampak mcm pucat . tp sebenarnya paling simple dan lawa.
Kesimpulannya , tak cukup matang diana . *pasrah*

So, ni la hasil nya yg korgg tgkk ! *tolongjgnkutukdalamhati* hehe .

p/s : bolehlah share idea . no biggie :D

No comments: